مصرف سير خطر ابتلا به سرطان را کاهش مي دهد!

 

نتايج تحقيقات نشان داد مصرف سير به حد کافي، فرايندهاي سرطان زا در بدن را کاهش مي دهد.
به گزارش
 
ايسنا ، محققان دانشگاه اوهايو در تحقيقات خود بر پايه يک تست ادرار جديد دريافتند: خوردن سير به حد کافي مي تواند فرآيندهاي سرطان زا را در بدن کاهش دهد. در اين فرايند موسوم به نيتراتاسيون بعضي از مواد که در غذاها و آب هاي آلوده وجود دارد تبديل به ترکيبات سرطان زا مي شود.
نتيروسيشن به طور معمول توسط نيترات ها به وجود مي آيد که اين نيترات ها از يکسري گوشت هاي پخته شده يا روش هاي آماده کردن غذا با حرارت بالا به وجود مي آيد. پژوهشگران اين بررسي بدنبال روشي بودند که با استفاده از آن دو ترکيب مختلف يکي مربوط به مصرف سير و ديگري در رابطه با ميزان خطر ابتلا به سرطان را اندازه گيري کنند.
دکتر ايدل هايسون از محققان اين طرح مي گويد: نتايج بررسي ها نشان داد احتمال خطر ابتلا به سرطان در کساني که بيشتر سير مصرف مي کنند کمتر بود.
هايسون و همکارانش اميدوارند که بتوانند با استفاده از اين آزمايش ادرار تشخيص دهند کدام مواد مغذي مي تواند پروسه نيتروسيشن را متوقف کند. ممکن است نقش سير در جلوگيري از ايجاد مواد سمي که بر پايه نيتروژن است باشد.